Od kilku tygodni deweloperzy z Larian Studios podgrzewają atmosferę przed premierą Baldur’s Gate 3. Rosnący apetyt graczy i ogromne oczekiwania względem RPG-a mogą jednak nieco zakłócić ostatnie doniesienia z obozu twórców.
W rozmowie z
Dropped Frames, dyrektor
Larian Studios, Swen Vincke, wyjawił, że
Baldur’s Gate 3 nie zaoferuje trybu Dungeon Master, który pozwalałby graczom tworzyć własne kampanie. Deweloper tłumaczy tę decyzję tym, że brak DM spowodowany jest trudnościami w zaimplementowaniu systemu do gry.
[…] byłoby to ogromne przedsięwzięcie. Chciałbym je mieć, ponieważ ułatwiłoby nam to pracę, ale byłoby to bardzo skomplikowane – wyjaśnił Vincke.
Mimo iż wdrożenie takich narzędzi deweloper określa niezwykle skomplikowanym przedsięwzięciem, przypomnijmy, że
Larian Studios udało się to zrobić w przypadku
Divinity: Original Sin 2. Produkcja z 2017 roku oferuje tryb Mistrza Gry, który pozwala na tworzenie kampanii opartych na mechanice
D&D.
Aby nieco osłodzić tę rozczarowującą wiadomość, Vincke ujawnił, że jakiś czas po premierze gra zaoferuje wsparcie dla fanowskich modyfikacji. Gracze będą więc bez przeszkód mogli tworzyć autorskie mody.
Będziemy wspierać modowanie. Zaoferujemy to po wydaniu gry, ale nie od razu. Zrealizowanie tego nadal będzie sporym wyzwaniem – mamy silnik, który pozwala na wiele rzeczy, ale problemem są efekty wizualne, które trzeba będzie umieścić w grze – tłumaczył.
Źródło:
"grim_reaper" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2023-07-25 09:53:06
|
|